Kanál SP na YouTube SP na Facebooku SP na Floowie

Úvod » »

Seminář o case managementu v Brně

ilustrační foto

Vydáno před 8 lety

Co se skrývá za výrazem case management, se pokusil osvětlit seminář organizace Podané ruce, který se jmenoval příznačně tedy Case management. Uskutečnil se 13. a 14.12.2012 v Cafe Práh v Brně.

Hned v úvodu čtvrtečního bloku promluvil Mgr. Pavel Nepustil z pořádajícího sdružení Podané ruce. „Case management není žádná zázračná metoda, je to "pouhá" sada postupů a nástrojů, na které je dobré myslet, když pomáháme lidem s větším množstvím prolínajících se problémů. Pokud je člověk bez domova, pije alkohol, nemá práci a je proti němu vedeno trestní stíhání za neplacení výživného, samozřejmě můžeme rozsekat celou jeho situaci na jednotlivé problémy a řešit je zvlášť, ale to nebývá efektivní,“ vysvětlil Nepustil podstatu toho, o co se case management snaží. Tedy o koordinovanou péči o klienta s komplexním přístupem ke každému jednotlivci.

 
Následně vystoupila Helene Vollard z Holandska,která představila case management, jak je aplikován v její organizaci De Regenboog v Amsterdamu. „Tuto organizaci osobně znám, byl jsem se v ní podívat, patří k evropské špičce v práci s marginalizovanými skupinami osob,“ dodává Nepustil. Odpoledne profesor Musil z Masarykovy univerzity přednesl příspěvek o vytváření sítí podpory, což je důležitá součást case managementu.
 
Druhý den poskytl více prostoru samotným účastníkům: „Design druhého dne jsme vytvořili podle přihlášených příspěvků, ale záměrně jsme dali autorům jen málo času na jejich přednesení. O to větší prostor jsme dali diskusi. Po každém příspěvku reagoval tzv. konverzační partner a po něm zasedl před účastníky "reflektující tým" složený ze zástupců MPSV, Úřadu vlády, univerzit, samospráv a poskytovatelů služeb. Po něm dostali prostor i ostatní účastníci,“ popisuje Nepustil.
 
Seminář reagoval na situaci v České republice, kde není case management rozvinutý a systematicky se mu věnuje pouze několik organizací. „Cílem je podpořit rozvoj takových způsobu práce s lidmi, které budou vnímavé k jejich komplexní situaci a povedou k zapojování dalších zdrojů podpory. Cílem je ale také povzbuzení sociálních pracovníků k tomu, aby namísto administrativy více přemýšleli o složitých situacích svých klientů, aby vstali od stolu a setkali se s klienty v jejich přirozeném prostředí, aby prosazovali práva svých klientů a neztráceli s nimi kontakt, i když nepřijdou jednou nebo dvakrát na schůzku,“ vysvětluje Nepustil, proč se do pořádání tohoto semináře pustili. Zájem je velký, protože brněnského semináře se zúčastnilo více než 60 lidí z celé republiky.
 
Martin Kopáček


Sdílet text:

0

Diskuze

Všechny komentáře

Zatím nebyl vložen žádný komentář

Vložit komentář

zapište číslo číslovkou: šest

... všechny zprávy

Nabídka nových knih

obalka
Jak navazovat ...
Devora Zack
obalka
Zooterapie v ...
Jaroslava Bicková
obalka
Poruchy osobnosti ...
Riegel, Pěč, Kalina
obalka
Existenciální ...
Irvin D. Yalom
obalka
Transformace ...
Ladislav Timuľák
obalka
Když ty nejsi ty
Anita de Nennie
obalka
Zbláznění
Ellen Forney

... kompletní nabídka

© 2014, časopis Sociální práce/Sociálna práca | … vstup do administrace